WhatsApp מה עדיף לילדים - ללמוד לשחות בקבוצה או בשיעורים פרטיים?
top of page

מה עדיף לילדים - ללמוד לשחות בקבוצה או בשיעורים פרטיים?

עודכן: 7 באפר׳ 2023


.אינטראקציה חברתית יכולה לשפר את המיומנויות החברתיות של הילדים ולגרום להם להיות מעורבים בשיעור השחייה

האם כדאי לכם לשלוח את ילדכם ללמוד שחייה עם מורה פרטי, כאשר הוא מרוכז אך ורק בו? או שמא עדיף שיהיה חלק מקבוצה עם ילדים נוספים? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים? התשובה תלויה בכמה פקטורים, מפני שלכל אחת מהסביבות יש את היתרונות שלה. במאמר זה ננסה לעזור לכם להבין מה יותר מתאים לילד שלכם.


אינטראקציה חברתית


בקבוצות לילד יש הזדמנות לתקשר עם ילדים אחרים תוך כדי לימודי השחייה. האינטראקציה יכולה לשפר את המיומנויות החברתיות שלהם ולגרום להם להיות מעורבים בשיעור. כמו כן, השיעור מהנה יותר עם ילדים נוספים, והופך את כל התהליך לכיפי וחוויתי. הסיבה החשובה מכולן היא שילדים מחקים ילדים אחרים, וזה עוזר לילד להתגבר על החשש מהתנסות חדשה ואולי קצת מפחידה. בנוסף, ילדים מחכים לשיעורים הללו מפני שהם יודעים שהם יפגשו בהם את חבריהם.



לימודי שחייה בבית הספר לשחייה - איתן אורבך
אינטראקציה חברתית - רוב הילדים נהנים יותר ללמוד לשחות בקבוצה


דינמיקה נוספת שנוצרת היא תחרות ידידותית. ילדים מאוד אוהבים להתחרות. הנטייה הטבעית הזו גורמת להם לרצות ללמוד את הכישורים שמלמדים בשיעור כמה שיותר מהר. זוהי צורה בריאה וחיובית של לחץ חברתי.

אם אתם מאמינים שהילד שלכם לא יפיק את התועלת החברתית מלימודי שחייה בקבוצה, נמליץ לכם על שיעור שחייה פרטי. למרות זאת, לימודי שחייה בקבוצות היא בדרך כלל הצורה הפופולרית ביותר שמתאימה לרוב הילדים וההורים.


למי לימוד בקבוצות לא מתאים?


לילדים שיש להם פחד או חרדה גדולה ממים, או ליתר דיוק, ילדים שמסרבים להכניס את הראש למים. בקבוצה, ילדים אלו לא יקבלו הרבה ערך מאחר והם צריכים השגחה אישית ועבודה איטית יותר. לכן רק שיעורים פרטיים מתאימים במקרים אלו. אם ההורה אינו יודע אם הילד מפחד ממים, אפשר לקחת אותו לבריכה ולראות איך הוא משחק במים או לחילופין להגיע אלינו לאבחון קצר (חינם) אצלנו.



לימודי שחייה בבית הספר לשחייה - איתן אורבך
שיעור שחייה אחד-על-אחד עם מדריך במים


לילדים שיש להם בעיה להתרכז ולהקשיב כאשר יש ילדים נוספים והרבה גירויים מסביב. מעבר לעובדה שהמים היא סביבה חדשה לגמרי עבור הילד, יש גם לא מעט גירויים, במיוחד בקבוצה. לכן, לילדים כאלו עדיף ללמוד בסביבה שקטה יחסית (מול מדריך אחד על אחד).


המחיר


כצפוי, שיעורים פרטיים הם יקרים בהרבה (!!!) מלימוד שחייה בקבוצות. ההבדלים במחירים הם משמעותיים מאוד. זה לא אומר שהקבוצות הן גדולות, להיפך, שיעורי שחייה בקבוצות הן עד 6 ילדים. גודל קבוצה זו מבטיח שכל ילד יקבל תשומת לב אישית מהמדריך בזמן שהוא נהנה מאינטרקציה חברתית ותחרות ידידותית.

אם לילד שלכם יש בעיה ללמוד בקבוצה או שיש לו צורך בתשומת לב אישית מירבית, שיעורים פרטיים יהיו פתרון מצוין עבורו. העלות הגבוהה יותר תהיה אף משתלמת יותר בטווח הארוך במקרים כאלו מפני הילד ילמד לשחות מהר יותר ובפחות שיעורים.


כמה שיעורים פרטיים צריך כדי שהילד ילמד לשחות?


ברוב המקרים, יש צורך בקצת פחות שיעורים פרטיים משיעורים קבוצתיים כדי שילד ילמד לשחות. זה די מובן מאליו מכיוון שהם מקבלים יחס אישי מהמדריך שמתאים את הלימודים לקצב הייחודי שלו.


מגיל 6 מעלה, בממוצע לילדים לוקח כ-10 שיעורים פרטיים כדי ללמוד, לעומת 12 שיעורים בקבוצות.



 


אם בכל זאת אתם לא יודעים מה נכון לילד שלכם, אתם מוזמנים להתקשר אלינו למספר 054-606-0080 ונשמח לעזור לכם לקבל החלטה. בנוסף, כדאי לדעת שלימודי שחייה בשיעורים פרטיים מתקיימים לאורך כל השנה, לעומת שיעורי שחייה קבוצתיים שמתקיימים רק בחודשי הקיץ (מאי - אוגוסט).



bottom of page