WhatsApp 5 טיפים לקיץ
top of page

5 טיפים לקיץ



עוד רגע מתחיל הקיץ. חלק מהילדים כבר יודעים לשחות וחלק אחר עדיין רחוקים מזה. מה הדברים החשובים שכדאי לזכור? מה אפשר לעשות כדי לייעל את הזמן שלנו איתם במים? אל תחשבו שהכל כל כך טריוויאלי, למשל תופתעו לגלות שאומנם ילד שלא יודע לשחות חייב מצופים, אבל יש הרבה משמעות ללתת לו זמן מים בלי.


קראו עכשיו את חמשת הטיפים שלנו לקיץ בטוח ומהנה:


טיפ לקיץ #1:

מצופים -עם או בלי?


ברור לכולם שילד שלא יודע לשחות חייב להיות עם מצופים בבריכה. אבל מה קורה ילדים באיזור גיל 5 שכבר מתחילים להרגיש ביטחון במים? הם התרגלו שמשהו מציף אותם ולכן הם עלולים לקפוץ לבריכה כשהם בלי המצופים. כדי למזער את הסיכוי שדבר כזה יקרה, מומלץ לאפשר להם (אך ורק בהשגחה צמודה) להתנסות במים בלי מצופים. ההתנסות מאפשרת להם להרגיש מה קורה כשאין משהו שמציף אותם, שהם שוקעים בעצם. בנוסף, היא מאפשרת להם להכניס את הראש למים ולצלול, שלב הכרחי לפני לימוד שחייה.


חשוב לדעת! גלגל ים מסוכן מפני שהילד יכול להחליק פנימה ולטבוע.



טיפ לקיץ #2

משקפת - מי צריך ומתי?


ברגע שמרגישים שהילד כבר מסוגל להכניס את הראש למים, בערך בגיל 4 (לפעמים גם לפני) מומלץ לרכוש משקפת מפני שברגע שילדים רואים מתחת למים, הם מגלים עולם מופלא וחדש עבורם, זה לבד יכול לגרום להם לרצות ללמוד לשחות.


איך בוחרים? הכי חשוב - לתת לילד לבחור ולוודא שהיא מתאימה לפנים של הילד, כלומר, שהיא אטומה: אם זה משקפת של כריש, בצבע שהוא אוהב או עם גומי בסגנון מסוים, זה יתן לו הרגשה שהמשקפת היא חלק מהמשחקים שלו והוא ירצה להכנס למים כדי להיות עם הצעצוע החדש. בנוסף, זה יגביר את המוטיבציה שלו לשחות ויתן את התחושה שהשחייה באה מרצון פנימי שלו. ממש לא חייב לקנות משקפת מקצועית ויקרה, אפשר גם בחנויות הסטוק.


טיפ לקיץ #3

מה לעשות אם להורה יש פחד ממים?


הורה שמפחד ממים עלול "להדביק" את הפחד לילד, קבלו מס'המלצות כיצד למנוע זאת:

  • המנעו מלשקף את הפחד: היו ערניים לתגובות שלכם ליד המים. השתדלו לא להציג פחד קיצוני או חרדה מול הילדים, הם עלולים לאמץ אותו. לעומת זאת, השתדלו להציג בטחון, אך אם זה ממש קשה לכם, הציגו את ההתמודדות שלכם עם הפחד באותם רגעים.

  • עודדו לימודי שחייה: בחרו בגישה חיובית ומעודדת בהקשר של שחייה ופעילות מים, התמקדו ביתרונות של לדעת לשחות כמו למשל הכיף במשחקי מים, גלישה, מגלשות מים וכל ספורט מים שהילד יוכל לעשות כאשר הוא ידע לשחות.

  • בקשו תמיכה מאיש מקצוע: מדריכי שחייה מקצועיים יודעים לעבוד עם מבוגרים שיש להם פחד ממים. ההתמודדות שלכם היא הדוגמה האישית הטובה ביותר עבור הילדים.

זכרו, להתגבר על פחד לוקח זמן ותירגול. חגגו כל צעד קטן של התקדמות, גם מול הילדים. הדוגמה האישית שלכם היא השיעור הכי טוב שאתם יכולים להעניק להם.


טיפ לקיץ #4

מתי להתחיל ללמוד לשחות?


זה מאוד תלוי בילד ובהורה. מהרגע שהילד מספיק בוגר מנטלית ומצליח לחקות אותנו או לעשות מה שאנחנו מבקשים, אז יש פוטנציאל ללמד אותו. זה גם מאוד תלוי בהורה, כמה הוא מוכן להשקיע, מזמנו האישי, או בהשקעה כספית. אם נקח ילד בן 4 וניתן לו להיות המון זמן במים (עם ההורה / עם מדריך) אז הוא יוכל ללמוד לשחות.


אנחנו מלמדים חזה בסגנון ראשון, לא מומלץ להתחיל ללמוד לשחות לפני גיל 6. אפילו 6:00 נחשב מוקדם. הסיבה? קואורדינציה שאינה מפותחת מפסיק. הרוב המוחלט של הילדים שמתחילים לימודי שחייה לפני גיל 6, לא יודעים לשחות בסיום הקורס. גם בזבתם כסף וגם גרמתם לתסכול ותחושת כשלון אצל הילדים (וגם אצלכם...).


איך להגיע מוכנים ללימוד שחייה?

בגיל 6 מתפתחת הקואורדינציה שמאפשרת ללמוד לשחות חזה, הסגנון הראשון אותו אנו מלמדים.

מה לעשות עד אז? איך להגיע מוכנים? תעשו עם הילדים כמה שיותר כיף בבריכה: תכנסו איתם למים, תנו להם לבחור לעצמם משקפת, הביאו צעצועי בריכה שוקעים (או לחילופין זרקו להם מטבעות שיאספו מן הקרקעית בעצמם), כדור מים וכל משחק אחר, העיקר שתהנו ביחד בבריכה. כל עוד החוויה של הילדים במים היא טובה, כך הם יגיעו מוכנים יותר ללימוד שחייה. משך זמן הלימוד והיכולת ללמוד בקבוצה מושפעים באופן ישיר ממה שתעשו לפני. לימודי שחייה בקבוצה זה גם יותר יעיל מבחינה כלכלית והרבה יותר כיף לילדים, שווה להגיע מוכנים :)


טיפ לקיץ #5

לא מורידים את העיניים.


כנראה שזהו הטיפ הכי חשוב ויחד עם זאת, הכי פחות מוערך. זה נשמע ברור מאליו, הרי ברור לנו שאנחנו שומרים על הילדים שלנו כל הזמן, אבל בבריכה זה הרבה יותר מורכב. יש רגעים שהכל מרגיש כל כך רגוע ושליו בבריכה, הילדים משחקים יפה, הם עם מצופים, יש מציל, אולי אציץ רגע לראות מה קורה בטלפון, מה כבר יכול לקרות? בדיוק אלו הם הרגעים המסוכנים. מילדים שלא יודעים לשחות, לא מורידים את העיניים, גם לא לשניה. במקרה ה"טוב" הם יבלעו מים ויפחדו להכנס לבריכה שוב. עזבו את הטלפון בצד, היו איתם במים, תהנו גם אתם, כולם ירוויחו.


מאחלים לכולכם קיץ בטוח ומהנה! שמרו על עצמם ועל ילדכם.

מצפים לראותכם בקורסי לימוד השחייה המהנים שלנו בקאנטרי חולון!

לפרטים נוספים התקשרו עכשיו 054-6060080



bottom of page