WhatsApp מה לעשות אם לילד יש חרדה ממים?
top of page

מה לעשות אם לילד יש חרדה ממים?

עודכן: 12 בינו׳ 2022

לפני הכל, האם לכם, ההורים, יש פחד ממים? האם אחד מכם לא יודע לשחות? הרבה פעמים הילד מחקה את ההורים והפחד שלו מושפע באופן ישיר מהתגובה שלהם למים. הבנה שזה בסך הכל חיקוי יכולה מאוד לעזור לכם לתקן את המצב. במאמר הבא נפרט מס׳ טיפים שיעזרו לכם להתגבר והכי חשוב - אם תעשו זאת ביחד, תתגברו על הפחד יחד עם הילד.

לימודי שחייה לילדים בבית הספר לשחייה - איתן אורבך

בגדול - ככל שתחשפו את ילדכם מוקדם יותר למים וליותר זמן, כך ניתן יהיה למנוע פחד בהמשך.

אם הילד שלכם עוד לא הגיע לגיל 6, הקואורדינציה שלו לא התפתחה מספיק כדי ללמוד לשחות (בממוצע). אז מה בכל זאת לעשות? כיף, זו התשובה.

ההמלצה שלנו היא להיות ולשחק איתו במים כמה שיותר, העיקר שיהנה. כל זמן שהחוויה שלו במים היא חיובית, כך כשיגיע לגיל שבו הוא מסוגל ללמוד לשחות הוא ילמד מהר יותר. חשוב מאוד שהילד תמיד יהיה עם מצופים (לא גלגל!) כדי שיהיה בטוח.


אם הילד כבר בן 6, זה הזמן להתחיל ללמוד. שיעורי שחייה מתקיימים בקבוצות בחודשי הקיץ אבל אם לילד יש חרדה, מומלץ להתחיל ממספר שיעורים פרטיים שיתנו לו בטחון.


מתגברים על הפחד ממים


אז מה לעשות במצב שכבר יש חרדה?


הנה מס׳ טיפים שיעזרו לכם:


1. לגעת במים של הבריכה ולהראות להם שהמים בטוחים ואינם יכולים לפגוע בהם. ניתן אפילו לבקש מהילד להשפריץ כדי שיראה שזה יכול להיות כיף.


2. ללמד את הילד לעשות בועות עם הפה במים. הכנסו יחד איתם למים, ותראו להם כיצד לבצע זאת. אם הילד לא מוכן אפילו להכנס למים, הוא יכול לשכב על אדן הבריכה כאשר רק הפנים שלו מעל המים וכך לעשות בועות.


2. דרך נפלאה להרגיל את הילד למים היא ע״י משחקים. זרקו צעצועים שוקעים לקרקעית הבריכה ובקשו מהילד להביא אותם. בהתחלה עשו זאת בבריכה רדודה מאוד כך שהם לא צריכים להכניס את הראש ולאט לאט החלו לזרוק בחלקים עמוקים יותר. עשו זאת עד שהילד מרגיש מספיק בטוח לצלול עם הראש כדי להביא את הצעצועים.


3. למדו את הילד לצוף על הגב. בהתחלה כמובן עם תמיכה שלכם ולאט לאט עזבו. טיפ שמאוד עוזר הוא להכניס המון אוויר לריאות (כמו בלון) ולהחזיק טיפה ותראו איך הוא צף בקלות :)


4. ככל שתתמידו לבלות עם הילד בבריכה, כך הוא יתרגל למים והפחד יתמוגג. הראו לו שאתם מרגישים בטוחים במים והם יחקו אתכם.


שיעורי שחייה פרטיים למבוגרים ולילדים מתקיימים לאורך כל השנה. לפרטים נוספים וזימון שיעור נסיון התקשרו 054-606-0080 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

bottom of page